Zleć audyt SEO.

Audyt – cytując internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – to kontrola przedsiębiorstwa, firmy czy spółki pod kątem licznych obszarów, m.in finansowych i organizacyjnych, jak również analiza perspektyw dalszego rozwoju. Czym, mając na uwadze zacytowaną definicję, jest zatem audyt SEO? Jest to wnikliwa analiza strony internetowej, sprawdzająca przeróżne jej elementy, jak kod strony, hierarchię nagłówków, prędkość ładowania się witryny, metadane i wiele bardziej i mniej istotnych aspektów. Oprócz samego wykazania błędów oraz nieprawidłowości, w rzetelnym audycie SEO muszą być zamieszczone również instrukcje co do rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO sprawdza witrynę internetową pod kątem zgodności ze normami W3C, dostępności, treści na stronie, jak również prawidłowości kodu. Co więcej sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, aby znalazła ona wszelkie błędy na stronie i – co istotne – zaproponowała działania, które pomogą je naprawić.

Audyt SEO – sporo błędów może uchwycić tylko specjalista w danym obszarze

Online jest masa stron oraz narzędzi, przy użyciu których można ekspresowo i bez opłat przeprowadzić audyt SEO witryny. Plusy takiego rozwiązania? Szybkość oraz cena. Argumenty przeciw? Całkiem sporo. Okrojone dema lub też darmowe narzędzia z niewielką liczbą opcji, są bardzo niedoskonałe. Jeśli już zauważą pewne błędy na stronie, to z reguły nie wszystkie. Mnóstwo błędów (przykładowo w kodzie) zauważyć można jedynie podczas analizy dokonanej przez specjalistę w danej dziedzinie, a nie oprogramowanie.

Na audyt SEO realizowany przez agencję trzeba poczekać z reguły od kilku dni do ok 30 dni. Czas na dostarczenie dokumentu powinien zostać wyznaczony w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego zrealizowania. Taki audyt umożliwia wykrycie wszelkich kluczowych problemów występujących na stronie. Jeśli strona była utworzona na bezpłatnym szablonie bądź na platformie typu Shoper czy Magento, to elementów do poprawy może być mnóstwo. Jeśli witryna powoli się wczytuje, a na najważniejsze dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko za pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to również są to znaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie dobrym pomysłem.

SEO audyt – co wykaże, jeśli będzie wykonany uważnie

Należycie zrealizowany audyt SEO może odkryć szereg wad strony, między innymi:

  • brak bądź niewłaściwa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console),
  • powody niskiej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępnością strony dla robotów,
  • jakość kodu strony,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • niska jakość treści na stronie,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy w wersji mobilnej strony, np. nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
  • brak bądź źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość ładowania się strony w wersji mobilnej i desktopowej

.

Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]