Szukasz pełnej oferty PBN? Doskonale trafiłeś! Wejdź na https://tinyurl.com/2yz28opg.

Żeby odbiorca znalazł twoją działalność powinieneś nie tylko mieć firmową stronę www, ale też zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony oraz to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne wyczerpujące i pomocne dla potencjalnego klienta informacje. Ale nie wolno również zignorować tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci blogów.

Private blog network – łatwe zdobywanie dużej liczby zróżnicowanych linków

PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a potem administrowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez dużą agencję marketingową lub agencję SEO), który dba o jakość pojawiających się tam treści. PBNy są przeważnie używane jako część szerokiej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, bowiem najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają wygenerowanie dużej liczby linków przychodzących do witryny, ale także na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarki. Mankamentem PBNów jest tylko to, że ich wykonanie to spory koszt, a później trzeba przeznaczać mnóstwo czasu na utrzymanie ich na dobrym poziomie.

Artykuły z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP, czyli jak korzystać z możliwości PBN

PBNy doskonale spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to NAP? To w zasadzie każda publikacja online, gdzie widoczne są kluczowe informacje kontaktowe firmy – jej adres e-mail czy telefon, pełna nazwa i adres stacjonarny. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także profil w internetowym katalogu firm, profil na portalu społecznościowym lub artykuł, w którym podano firmowe informacje kontaktowe.

Kolejna skuteczna metoda korzystania z potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja wartościowych artykułów ze wskazaniem linku do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek na ogół oceniają lepiej jakość pierwotnego wpisu, dlatego że odnajdywanie odnośniki do niego na rozmaitych witrynach zewnętrznych rozumieją jako znak, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, wiarygodne informacje. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym ważne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych głównie z prawem, bieżącymi wydarzeniami, doradztwem finansowym oraz medycyną.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO